Omprofilering på Hertz och SKYLTiDEAL tar täten när servicekontoren ska få nytt utseende. Fem snabba frågor till projektchef Thomas Yngvesson om uppdraget – häng med!

Berätta om uppdraget, vad kunde SKYLTiDEAL hjälpa till med i steg 1?

– Dom behövde vår expertis för att implementera och omprofilera Sveriges första uthyrningskontor enligt deras senaste grafiska profil med bland annat ny logotype. Och självklart hjälpte till med det!

Vilken typ av skyltning behövde kunden?

– Allt visuell dekor både exteriört och interiört, både obelyst och belyst. Utanför Servicecentret finns en fristående pylon där Hertz behövde en ny skylt. Ny fönsterdekor producerades, takhängda skyltar nedpendlade i gångstråk och belysta nedpendlade ljuslådor i skyltfönster. Interiört inkluderandes en helt ny vägg med inredning bakom disk – snygg ljusskylt och ljusramp,
där vi även tog fram en helt ny platsbyggd hyll- och lådsektion anpassad till befintlig yta i lokalen.

Vad är viktigt att tänka på när en butik ska omprofileras?

– Synbarhet, välkomnande atmosfär, professionalitet, vacker design och skyltning med hög kvalitet och lång hållbarhet.

Vad tycker du blev mest lyckat med omprofileringen av Hertz?

– Allt om jag får säga så (säger Thomas och skrattar!) Hertz borgar för biluthyrning med hög kvalitet, service och en anda som gör det extra kul att få leva upp till och leverera!

Och slutligen – vad tycker kunden om slutresultatet?

– Dom är mycket nöjda och vi ser fram emot nya spännande uppdrag!

 

Se filmen och klicka dig vidare genom bilderna för en glimt av Hertz nya företagsprofil som nu ska implementeras för alla servicenter i Sverige, där nu SKYLTiDEAL tagit täten!

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.